CopyCamp nepřekvapil. Po loňském ročníku šel s programem ještě o úroveň výš a přivedl top jména z tuzemské (nejen) textařské scény. Co jsme se dozvěděli nového?
Co najdete v článku
- I malé změny udělají velké věci
- Jak napsat knihu…
- Na otvíráku záleží
- Příběh otevírá srdce lidem na celém světě
- Styl vás odliší od konkurence
- Poznejte, jak vás vnímá zákazník
- Revize textů je jako zelenina. Moc to nechutná, ale je to zdravé
- Napřed si ujasněte cíl blogu a tomu přizpůsobte vše ostatní
- Lidé se nechovají logicky
- Vyprávějte pravdivý příběh a získáte si upřímný zájem
I malé změny udělají velké věci
Martina Tomková a Lucie Hrdinová z „Hájedničky“ představily 4 jednoduché změny, které zvládnete hned a mohou výrazně ovlivnit obsahové výsledky:
- Anchor texty
- Newsjacking
- Doprovodná témata blogu
- Metadata
Jak napsat knihu…
… jsem se od Michelle Losekoot nedozvěděl kvůli rodinným telefonátům mimo sál. Během pauzy na kafe to nicméně většina lidí chválila. K videozáznamu se asi časem vrátím, až budu podobné téma řešit.
Na otvíráku záleží
Otvírák je prvních pár slov/vět pod titulkem. Zatímco nadpis scanují i lidé bez zájmu, otvírák zpravidla čtete už jako aktivní čtenář. A buď vás vtáhne do obsahu, nebo ne.
Richard Dobiáš představil netradiční formou 7 možností, jak ho psát.
Příběh otevírá srdce lidem na celém světě
Proto byste ho podle Reného Nekudy neměli podceňovat. Skoro až vědecky rozebral koncept příběhu. Kde s ním lidé pracují? Co je jeho největší přidaná hodnota? Jak funguje?
Využitím příběhu docílíte 2 výhod. Dodáváte kontext a vytváříte emocionální propojení.
Styl vás odliší od konkurence
Minimálně mezi copywritery. Pavel Šenkapoun přiblížil styl 10 copywriterů, kteří stojí za inspiraci:
- Richard Dobiáš
- Roman Věžník
- Otto Bohuš
- Michelle Losekoot
- Marek Prokop
- Ondřej Illinčev
- Marie Háková
- Míša Musilová
- Martina Bechyňová
- Richard z Wooxu
Poznejte, jak vás vnímá zákazník
Břetislav Stromko z DámeJídlo.cz radí, abyste si vytipovali kontaktní body zákazníků a značky (touchpointy). V těch lidé zažívají dvě věci:
- Momenty štěstí
- Momenty mizérie
Obojí dotváří zákaznickou zkušenost a to, jak lidé vnímají vaši značku. Vy musíte tyto momenty při výzkumu odhalit a pracovat s nimi.
Revize textů je jako zelenina. Moc to nechutná, ale je to zdravé
Omlouvám se všem milovníkům zeleniny. 😃
Martina Vejvodová přiblížila výhody obsahových revizí copywriterů. Od určité úrovně řemeslné zdatnosti to sám beru jako jediný způsob, jak se dlouhodobě zlepšovat.
Neberte si hlavně výtky moc osobně. Ono se to jednoduše říká, ale revize hodnotí především kvalitu textů. Nehaní vás jako člověka.
Více najdete v revizním slovníčku Obsahové agentury.
Napřed si ujasněte cíl blogu a tomu přizpůsobte vše ostatní
Marie Háková za mě měla nejlepší přednášku konference. V půlhodince představila konkrétní postupy, jak zlepšovala úroveň Tchibo blogu. O úspěchu svědčí i to, že si web dovede zaplatit 100% chod z vlastních konverzí.
Obsah oslovuje čtenáře ve všech fázích frameworku SEE-THINK-DO-CARE. U každého článku si Marie s týmem kladou tyto otázky:
- O čem to je?
- Jak to zpracujeme?
- Jak to bude vypadat?
- Jak to bude znít?
- Co k tomu dáme navíc?
Lidé se nechovají logicky
Ondřej Ilinčev ukázal, jak tuto skutečnost využít v textech. Pokud cílíte na správné emoce, dovedete divy.
Mezi tipy patřilo:
- Oslovujte konkrétní lidi a místo.
- Motivujte pozitivními příklady.
- Lidé při hloubkových rozhovorech často kecají. Je rozdíl mezi tím, co dělají a co přiznají.
- Nebojte se přiznat chybu. Dodá vám to na důvěryhodnosti.
- Čím věc působí vzácněji, tím hodnotněji ji lidé vnímají.
Vyprávějte pravdivý příběh a získáte si upřímný zájem
Originální přednáška o Wooxu od Dana ve mně zanechala nejvýraznější emoce. Ani s delším odstupem se nemůžu rozhodnout. Šlo o zdvižený prostředníček všem specialistům na značky, nebo šikovně prezentovanou pracovní nabídku?
Dan otevřeně naznačil, že Woox zas tak moc neřeší svou cílovku při řízení tonality své značky. Místo toho značka vychází z reálného příběhu firmy a texty odráží kulturu e-shopu i to, jací lidé za ním stojí. A buď vám to sedne, nebo ne.
- 11 tipů pro introverty, jak na networking a zisk nových kontaktů - 2024-07-04
- Zhodnocení roku 2023 - 2023-12-28
- 5 úrovní seniority lidí při práci. Kam patříte vy? - 2023-05-24
2 komentáře u „Čím mě inspiroval CopyCamp 2019?“