Předchozí část: Chyba, která mě stála místo v přední obsahové agentuře v ČR
Přesun do přední konzultační společnosti pro českou e-commerce měl zajímavé pozadí. Možná víc, než mi bylo příjemné. Kariérní i životní změna. Prodlužování studia. Do poslední chvíle nejistota. Že dostanete šanci pracovat se špičkou ještě neznamená, že vše půjde hladce.
Co najdete v článku
Co mě vedlo do Prahy?
Důvodů bylo několik.
Top komunity online marketingu potkáte na tuzemské scéně hlavně v Praze a Brně. Ať jde o firmy, jednotlivce, konference. Pokud jsem chtěl výhledově dělat s lidmi, kteří tvoří špičku, moc jiných možností nezbývalo.
Druhou příčinou byla specializace. Acomware dovoluje zaměření na jednu oblast. Už delší dobu mi nesedělo tříštění pozornosti více směry. Lákala mě možnost zaměřit se na věc, která mi jde nejlíp.
Třetí důvod spočíval v náplni práce. V tuhle chvíli se podílím na interních věcech společnosti Acomware. Vždycky mě lákalo zkusit si pozici in-house copywritera a tady možnost přišla.
Čtvrtá příčina souvisí s dřívějším působením. Můj poslední článek pro magazín Mladý podnikatel řešil otázku konkurence v e-mailingu. Petr Cikán, současný Head of E-mail Marketing v Acomware, patřil k osloveným respondentům. Spolupráce s ním probíhala skvěle a říkal jsem si, že pokud firma dovede takového člověka dlouhodobě udržet, asi to nebude úplně krok vedle.
Tímto bych chtěl i poděkovat Jirkovi Rosteckému, že mi u sebe dovolil sbírat prvotní textařské zkušenosti. Díky němu ten článek vyšel a nebýt jeho, nikdy bych nedostal možnost tuhle referenci použít pro úvodní oslovení Acomware.
Pátý impuls přišel zvenčí. Můj bývalý šéf marketingového oddělení mi narovinu řekl svůj názor, že přestože z mé strany nepřišel žádný závažnější problém, moje specializace typologicky moc nezapadá do stávajícího systému a potřeb agentury. Nešlo přímo o vyhazov, ale reálné vysvětlení situace.
Jakkoliv mi to tenkrát znělo nepříjemně, s odstupem Karla Hladiše za tuhle upřímnost cením. Některé věci ze své pozice nemáte šanci vidět a je lepší, když o všem víte včas a můžete vše náležitě řešit. Navíc to dost vypovídá o zodpovědnosti vůči klientům, když firma cílí na efektivitu i za cenu, že si občas musí vyříkat věci, které nejsou příjemné.
Dohoda zněla jasně. Vzít si čas na rozmyšlenou s tím, že buď přehodnotím své stávající směřování (spolu se změnou systému práce a sebevzdělávání), nebo budu hledat místo jinde. Zvolil jsem druhou možnost.
Ideální vyhlídky? Ani zdaleka
Tenkrát v srpnu a začátkem září mi moc do zpěvu nebylo.
- Prošvihl jsem termín dokončení diplomky, takže mě čekalo prodloužení studia.
- Neúspěch u Obsahové agentury mi dost srazil ego.
- Končila mi nájemní smlouva a musel jsem nějak řešit bydlení s nejistotou, kde skončím.
- Dělal jsem na rozdělaných projektech v bývalé firmě s vědomím, že oblíbenou kancelář v Budějovicích i super kolegy už nejspíš pravidelně neuvidím.
- Svíral mě strach z toho, jestli nedělám kravinu a neměl bych se přeorientovat na jiný obor.
Ono se to nezdá, ale ty obavy z nejistoty dost brzdí. Nevíte, kde skončíte. Nemáte vše ve svých rukách. Hryžou ve vás pochyby, jestli na to máte.
Tenkrát mě hodně povzbudila možnost komunikovat s lidmi z oboru, kteří byli ochotni mě vyslechnout a poradit. Plus mě nakoply pozitivní ohlasy na blog, které mi přistály ve zprávách.
Nabídka pozice interního textaře na webu Acomware mě zaujala. Protože mám rád výzvu, zkusil jsem štěstí s oslovením.
Jak probíhal pohovor?
Mělo to poměrně rychlý vývoj. Napřed jsem dostal zkušební úkol. Vše šlo k odeslání s předstihem. Pokud řešíte v rámci zaměstnání podobnou věc, doporučuji vám dělat to samé a nedokončovat vše na poslední chvíli. Důvod?
Z vlastní zkušenosti vím, že vedle kvality textu o vás dost řekne doba, kdy úkol odešlete. Jinak koukáte na zájemce, kteří pošlou úkol s předstihem a jinak na lidi, od kterých přijde e-mail v poslední možný den v 23:58.
Nedělám si srandu. Tohle jsem osobně zažil. 😀
V Acomware byli s obsahem spokojeni a nic nebránilo setkání. Zkušenost z výběrka Obsahové agentury mě vedla k přehodnocení přístupu u pohovoru. Věnoval jsem daleko větší úsilí naslouchání, abych včas reagoval, pokud by hrozilo nějaké nedorozumění.
Zpětně musím říci, že takhle příjemný pohovor jsem dlouho nezažil. Dana Holíková i Terka Eisensteinová vytvořili příjemnou atmosféru. Jejich odpovědi na mé zvídavé dotazy mě utvrdily v tom, že v Acomware chci pracovat. Telefon o přijetí následoval k mé radosti hned druhý den…
Šel bych do toho znova? Určitě!
Září i začátek října byla jízda.
Narychlo hledání bydlení v Praze. Zvykání na nový systém i nároky v práci. Následné stěhování a zařizování všeho, abych tu normálně fungoval. Nicméně s tím jsem do toho šel, že to bude za začátku trochu skřípat.
Vyplatilo se. Kolegové i pracovní prostředí jsou super. Tím nemyslím jen úroveň znalostí a schopnosti to srozumitelně vysvětlit. Jde o celkovej přístup, kdy u nás panuje dost neformální atmosféra. Můžu se tu bavit úplně s kýmkoliv a o čemkoliv. Za celou dobu jsem nepocítil jakýkoliv náznak nějaké povýšenosti. A když vám lidé z kanclu nabídnou sami od sebe pomoc s hledáním bydlení ve chvíli, kdy se znáte jen pár dnů… to prostě potěší. 🙂
Po docela dlouhé době usínám s klidem a spokojenej. Cíl vyšel a dělám ve firmě, kde bych si sám sebe rok nazpět nedokázal představit. Teď už záleží na mně, jak se k tomu postavím.
- 11 tipů pro introverty, jak na networking a zisk nových kontaktů - 2024-07-04
- Zhodnocení roku 2023 - 2023-12-28
- 5 úrovní seniority lidí při práci. Kam patříte vy? - 2023-05-24
5 komentářů u „Od října působím jako copywriter ve společnosti Acomware“