Ego baiting. Funkční trik jak zvýšit návštěvnost webu

Ty nejefektivnější triky často bývají ty nejjednodušší. Ego baiting patří k cestám zvýšení návštěvnosti, které zvládne opravdu každý. Museli byste se hodně snažit, abyste to pokazili. O co jde a co vám může přinést?

Ego baiting aneb sobectví není vždy špatná vlastnost

Začnu zostra. Každý z nás je podle mě svým způsobem sobec a myslí hlavně na sebe.

Kruté? Ale pravdivé.

Pamatujete si, kdo byl první ve vašem hledáčku při prohlížení společné fotografie? Hádám, že vy. Podobně to možná bude při vyvěšení výsledků testů. Taky řada lidí prvně hledá sebe a až pak známé.

Osobně na tom nevidím nic špatného. Dokonce je to podle mě i výhoda.

Protože podobně uvažuje i většina lidí. Na tom Ego baiting staví.

Pod samotným Ego baitingem se pak neskrývá nic menšího než pochvala. Podrbání ega. Nazvěte to, jak chcete.

Zde se kruh uzavírá. I když jsem celkem skromnej kluk, potěší mě, když mě někdo pochválí. Když můj článek někdo sdílí, pogratuluje ke státnicím a tak dále. Většina lidí to má podobně. A s tím se dá pracovat.

 

Jak může Ego baiting zvýšit návštěvnost?

Uvedu vlastní příklad z praxe. Dne 31. července jsem publikoval rozhovor s Jiřím Rosteckým a článek jsem sdílel na sociálních sítích. Co se ale dělo poté?

Jirka o rozhovoru informoval i na svých sociálních sítích. Na Facebooku:

Zdroj: http://bit.ly/2caVS0n
Zdroj: http://bit.ly/2caVS0n

Na Twitteru:

 

Zdroj: http://bit.ly/2cj5nYh
Zdroj: http://bit.ly/2cj5nYh

 

A dokonce na mě odkázal i na vlastním blogu. Což zase nejvíc potěšilo mě.

rostecky-blog-ego-baiting
Zdroj: http://bit.ly/2caVfnv

 

Ptáte se proč to sdílel? Podle mého názoru šlo vedle formy poděkování i o Ego baiting. Obsah rozhovoru patrně bral jako dobrou reklamu na vlastní magazín a tvorbu. Odpovědi mohly zajímat i jeho čtenáře. Proč se s tím tedy nepodělit a nesdílet vás dál?

Co z toho mám já?

  • Dlouhodobý odkaz na článek
  • Šance, že cíl Ego baitingu mě bude sdílet dál
  • Vyšší návštěvnost
  • Oslovím i nové čtenáře
  • Šance navázání dobrých vztahů

Rozhovor dnes patří k nejčtenějšímu článku na mém blogu. Funguje to.

Ego baiting můžete využít v řadě typech obsahu. Nejlépe podle mého fungují rozhovory a různé ankety. Výborně takhle zvýšíte povědomí o sobě samém i na Twitteru.

Přesto má jedno velké ALE.

 

Nepoužívejte Ego baiting moc často

Pokud cíl Ego baitingu není hloupý, dojde mu, že se ho po stém zmínění snažíte využít. A nebude na vás odkazovat. Osobně tuto věc využívám jako takový vedlejší bonus a jen s těmi nejčistšími úmysly.

Protože moc okatý Ego baiting se podle mého názoru pozná.

Doporučuji přihlédnout i k obsahu, kde Ego baiting využíváte. Dejte si tu práci, aby byl článek co nejkvalitnější. Nikdo nechce spojit vlastní jméno s odfláknutou prací.

Považujete článek za hodnotný? Pak ho sdílejte i mezi ostatní známé 🙂

Patrik Gajdoš
Ohodnoťte článek!

6 komentářů u „Ego baiting. Funkční trik jak zvýšit návštěvnost webu“

  1. No často to funguje i když je to okaté 🙂 (záleží koho egobaituješ) Nutno říci, že aby to fungovalo tak ten článek musí být sepsán tak:

    – aby ho člověk o kom je považoval za dobrou reklamu a nevypadal v něm třeba hloupě
    – aby byl zajímavý a mohl se virálně dál šířit. Samozřejmě pro zpětný odkaz a krátkodoou návštěvnost stačí první bod 🙂

    Odpovědět
    • Děkuji za podnětný komentář 🙂

      Osobně se domnívám, že jsem se ne úplně jednoznačně vyjádřil. Samozřejmě to může fungovat. Dokonce si troufám tvrdit, že většina zkušenějších online marketérů pozná, když na ně Ego baiting použiješ. Přesto tě mohou sdílet dál.

      Tam jde spíš o to, že alespoň já jak to na Twitteru dělal u jedné osoby často, přestala se po nějakém čase chytat. U Jana Řezáče a jiných. Ze začátku hodně sdílení, pak to šlo dolů.

      Oba zmíněné body samozřejmě mají něco do sebe a jsem rád, že zazněly alespoň takto v komentářích 🙂

      Odpovědět

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..