Tento typ myšlení přijměte a žádná krize vás nevykolejí

Když řeším, jak překonat krizi v osobním životě či kariéře, pomáhá mi jedna poučka Richarda Rumelta z knihy Good Strategy/Bad Strategy.

Obrátit nevýhodu ve výhodu a hledat nové úhly pohledu.

Zvlášť v této době „koronavirové“ mi to fakt usnadňuje spaní. V článku vám ukážu:

  • Jak na to.
  • Jaké to má výhody.
  • Jaké to má u mě praktické dopady.

Ptejte se: „Jak to mohu využít?“

Tuto otázku si kladu pokaždé, když mě postihne nějaká nepříjemná věc. Hledám pozitivní dopad situace. Jakýkoliv.

  • Lidé zavírají obchody.Dost podnikání se přesune do onlinu.
  • Nestihl jsem diplomku včas. → Budu mít víc času ji vypilovat.
  • Neprošel jsem přijímacím pohovorem.Včas jsme zjistili, že se k sobě s firmou nehodíme.

Potřebujete jedno. Shromážděte k situaci veškerá objektivní fakta. Data, dopady, cokoliv. Tím napěchujete své myšlení informacemi a dáte hlavě dost paliva, aby to zpracovala.

Tato zjištění poté ohnete k obrazu svému. Já využívám metodu S.C.A.M.P.E.R.

Začnete se na problémy dívat jinak

Když takto začnete přemýšlet, otevřou se vám nové možnosti. I v marketingové komunikaci.

Řekněme třeba neúspěšný tendr. Pro řadu firem katastrofa. Hromada zbytečně propáleného času a tím i peněz, které mohly padnout líp. To přece nejde využít.

Ale ano.

V Acomware jsme tento materiál kdysi využili pro case study redesignu webu a ukázku práce. Vyšel z toho blogový článek i příspěvek na Behance. Moc krásné podklady, které našly efektivní využití a jinak by nevznikly.

Zároveň vás to uklidní. Na problém vnitřně najdete pozitivní odezvu. To funguje jako zklidňující balzám na duši.

Koronavirus mi hromadu příležitostí zavřel. Jiné otevřel

Pandemie Koronaviru dost zamíchala mou situací. Rozvoj spoluprací. Vidina zvýšení příjmů. Kontakt s rodinou na jihu. To vše a mnohem víc padlo.

Když na to ale kouknu z jiného úhlu pohledu…

1) Začal jsem si víc vážit věcí, které jsem dřív bral za samozřejmost

Řada mých přátel musí dělat v normálním režimu a někteří začali přicházet o práci. Já mám to štěstí, že mohu dělat z bezpečí domova. Bydlím v Praze, takže potraviny a jiné věci vyřeším pár kliky na Rohlik.cz a jiných webech.

Tohle spousta lidí dnes nemá. Dost za to vděčím i vám. Ať už jde o vaše komentáře, soukromé e-maily či jiné věci, které mi pomohly se posunout dál.

2) Otevřel se mi prostor dělat s top freelancery na trhu

Řada oborových specialistů začala víc spolupracovat s neziskovými projekty. Patřím mezi ně, protože chci v rámci možností pomoci.

No a co se nestalo. Začal jsem se na projektech potkávat s některými špičkami z oboru, které znám jen ze sociálních sítí. Dost mě to obohacuje. Zase vidím jiný způsob práce a něco si z toho beru do budoucna. A kdo ví? Třeba se časem potkáme i jinde.

3) Učím se, jak firmy jednají v době recese

Mám kliku, že jsem do online marketingu vstoupil v době růstu.

Teď přišel hospodářský pokles. První, který profesně zažívám. Čas ukáže, o jak hlubokou recesi půjde. Já to beru i jako příležitost, abych viděl, jak na to trh reaguje.

Pečlivěji sleduji firmy napříč obory. Koukám na jejich opatření. Jak a kde určité věci komunikují. Co na to říkají média a fanoušci na sociálních sítích.

Věřím, že se v tom dají najít určité vzorce jednání, jejichž znalost časem využiju.

4) Firmy uvolňují hromadu kurzů se slevou nebo zadarmo

A nejsem hloupý, abych to ignoroval. Podle aktuálních možností vybírám to, co se mi hodí. Už teď mi to přineslo pár zajímavých tipů, jak dělat některé věci líp.

Navíc tím ušetřím dost peněz, které se teď budou hodit.

Vybírám některé z webů. Pokud víte o dalších akcích, které stojí za zmínku, napište mi do komentářů. Rád je sem nasdílím.

5) Obsahoví tvůrci se předhánějí v honbě za obsahem o koronaviru

Chápu. Jde o víc trendy téma než cokoliv jiného. Teď prostě není čas na podporu digitálního nomádství v Thajsku, když se hromada lidí bojí vylézt na vlastní ulici. Situace JE vážná.

Podle mě ale zapomínají na období po recesi. Přitom ta bude mnohem zajímavější. Proto se na ni připravuji.

  • Reviduju obsah na blogu. Starší články potřebují osvěžit.
  • Překopávám systém placených kampaní, aby víc zohlednily mé potřeby.
  • Budování e-mailové databáze bylo na spodku mých priorit. To změním.
  • Oslovuju pár lidí, u kterých věřím, že to půjde nahoru, až recese odezní.

Všechno jednou skončí. I tato situace

Vychutnáte si opět oblíbené jídlo v restauraci.

Na stadionu opět podpoříte milovaný tým.

V obchodech opět najdete dost toaletního papíru.

No… to jsem si asi mohl odpustit. Ale mé cynické já nemohlo jinak. 😀

Na závěr si vypůjčím myšlenku z jednoho článku firmy Bain & Company:

„Think of a recession as a sharp curve on an auto racetrack—the best place to pass competitors, but requiring more skill than straightaways.“

Já vám přeji, abyste z této zatáčky vyjeli vy i vaši blízcí úspěšně a ve zdraví. Protože o to jde především.

Patrik Gajdoš
Ohodnoťte článek!

1 komentář u „Tento typ myšlení přijměte a žádná krize vás nevykolejí“

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..