Jihočeský Barcamp 2017. Co jsem si z něj odnesl?

Čtrnáct dní zpět jsem zavítal na sérii otevřených přednášek a workshopů Barcampu v Českých Budějovicích. Jak je něco zajímavé, grátis a kousek od koleje, tak proč to nezkusit, že jo. Byl jsem hodně zvědavý, co mě tam bude čekat. Nic podobného jsem ještě nezažil. Výsledek?

 

Co to je Barcamp?

Pod Barcampem si představte akci, kdy se na jednom místě zúčastníte série otevřených přednášek a workshopů. V roli diváka, nebo tvůrce programu. Témata se točí okolo internetu, nových technologií, podnikání a podobných věcí. Takže přesně pro mě.

Denisa Wágnerová zahajuje Barcamp v Českých Budějovicích

Neplatíte žádné vstupné a díky tomu grátis potkáte spoustu zajímavých lidí. Já měl skoro druhé Vánoce, když jsem na vlastní oči viděl lidi jako Daniela Nytru, Marka Hnátka nebo Jana Kalianka. Lidi, které běžně znám jen z Twitteru.

Nikdo vám nebrání vypsat vlastní přednášku nebo workshop a v předstihu je přihlásit na web Barcampu. Pak záleží na hlasujících, jestli se dostanete do programu.

Jo a na Barcampu se tyká. To abyste nebyli překvapení jako já. 🙂

Jakých přednášek jsem se zúčastnil?

 

Ekosystém obývákového e-shopu – Luděk Volejník

Luděk nám představil nástroje, které využívá pro správu svého e-shopu Extra trika.  Řešil vše od fakturace, přes logistiku po marketing.

Osobně jsem si sliboval, že díky přednášce snáze nahlédnu do přemýšlení provozovatele webu. Což snad v budoucnu zužitkuji při tvorbě vlastních textů.

Na můj vkus šlo o příliš technické téma. Nicméně věřím, že provozovatele e-shopu by oslovilo.

Na závěr Luděk zmínil tyto tipy pro budoucí majitele e-shopů:

  • Poznejte produkt
  • Na úvod se specializujte
  • Volte doménu s vědomím, že do budoucna můžete rozšířit sortiment (u názvu Extra trika se obtížněji prodá cokoliv jiného než trička)
  • Využívejte externí poskytovatele skladování zboží (Luděk sám využívá Comgate)

 

5 zaručených receptů, jak vybudovat úspěšný e-shop – Vladimír Přichystal

Vladimír nám přiblížil pět tipů lidí, kteří podle něj zvládnou vytvořit úspěšný e-shop.

 

1) Milenec

Milenec je ve Vladimírově pojetí někdo, kdo pro prodávaný produkt dýchá a žije. Všude o něm se zaujetím a láskou mluví. Až svému okolí leze na nervy.

Podle Vladimíra k sobě Milenec potřebuje obchodníka, který bude umět milovaný produkt i prodávat.

 

2) Expert

Zatímco Milenec hraje na emoce, Expert na informace. Má tendenci u svých produktů přidávat různá srovnání, tabulky, grafy. Dovede rozebrat výrobek i službu do těch nejmenších detailů, o kterých dovede obsáhle hovořit.

Expert mívá podle Vladimíra tendenci se v informacích utápět. Vyplatí se mu spolupracovat s šikovnými specialisty, kteří umí data podávat i dávkovat, aby u zákazníků splnily účel.

 

3) Obchodník

Obchodníka poznáte podle toho, že velice snadno najde příležitosti. Zvládne dobře nakoupit a ještě lépe prodat. Rozumí dobře marži.

Hodí se mu navázat kontakt s marketéry. Usnadní mu výběr vhodné oblasti, která se obchodníkovi opravdu vyplatí.

 

4) Investor

Kdo má kliku na bohaté rodiče, Sportku či z jiných důvodů pro něj peníze nepředstavují problém, tomu nejlépe sedne role investora. Tito lidé potřebují dost trpělivosti, protože důsledek jejich investic se neprojeví ze dne na den.

Pokud sám neumí prodávat, vyplatí se mu investovat do týmu šikovných lidí, kteří tu práci udělají za něj. To vše pod heslem:

„Lepší nuly v rozpočtu než nuly v týmu.“

 

5) Střelec

Střelcova touha po úspěchu zastiňuje jeho rozvahu. Do všeho se hrne po hlavě a nedívá se napravo, ani nalevo. Mnohokrát se spálí, ale protože pořád zkouší a nevzdává se, bude dříve či později odměněn.

S těmito lidmi bývá těžké vyjít, protože ve své snaze po dosažení cílů občas nemyslí na lidi okolo. Své šance zvýší při spolupráci s někým, kdo si dovede udržet nadhled a bude Střelcovu snahu mírně korigovat ke správnému cíli.

Závěrečný slide přednášky Vladimíra Přichystala. Všimněte si toho rafinovaného „Call to action“ 🙂

 

Nejčastější chyby e-shopů – kdo chtěl a věřil si

Přednášející nikde. A co na to lidi na Barcampu?

Zatímco na univerzitě by neúčast přednášejícího znamenala konec přednášky, tady ne. Pánové si řekli, že když přednášející nedorazil, udělají si vlastní show. Rozproudili diskuzi a na jejím konci vnikl tento seznam chyb e-shopů. O jejich důležitosti jsme pak hlasovali.

Vladimír Přichystal právě dělá hlasování o největších chybách e-shopů. Vítez získal spešl odměnu 🙂

Strašně se mi to líbilo. Lidi se uvolnili, vyměnili si zajímavé názory a minimálně mě to hodně obohatilo. Za mě jednoznačně obrovské plus a jeden bludišťák pro Vladimíra Přichystala, který si to vše vzal na povel. Sám bych na to neměl kuráž 🙂

 

SEO v roce 2017. Vše, co potřebujete vědět – Marek Hnátek

Po obědě jsem si šel poslechnout pár novinek o SEO.

U Marka mě hodně štvalo, že se jeho přednáška časově kryla s prezentací o UX. Nicméně za neschopného taxikáře nemůže a organizátoři Barcampu jinde časové okno nenašli. Protože mi Pavel Ungr na SEO školení dal solidní základy, dal jsem přednost Markovi.

Na přednášce padla zmínka o 6 SEO tématech, kterým se pro tento rok vyplatí věnovat pozornost. Jde o:

  1. Rychlost načítání stránek
  2. Optimalizace pro mobilní zařízení
  3. HTTPS
  4. Strukturovaná data
  5. Knowledge graph
  6. Lokální SEO
Marek Hnátek nám představil důležité SEO trendy pro rok 2017. Zdroj tweet Daniela Nitry z 25. 2. 2017

Koho by jednotlivé body zajímaly podrobněji, klikněte sem na odkaz Markovy prezentace.

 

Jak na automatizovaný prodej Vašich produktů za 8 minut a 40 vteřin – Martin Dostál

Dávám Martinovi 10/10 za nejlákavější nadpis ze všech přednášek na Barcampu. S ohledem na zaplněnost sálu to fungovalo nejen na mě.

Tuhle přednášku do budoucna chci použít jako modelový příklad, jak použít strach a obavy pro získání pozornosti. Martin ve zkratce demonstroval problémy, které začínající online prodejce musí řešit, aby jeho produkt úspěšně prošel prodejním cyklem.

Vyjmenoval toho hodně a aby všemu dodal pointu, nabídl i řešení. Svoji aplikaci SimpleShop, která řadu problémů řeší na pár kliků.

Martin Dostál nám představil aplikaci SimpleShop. Zdroj tweet Marka Hnátka z 25. 2. 2017

Osobně mi vadilo, že se to trochu zvrhlo do vlastního self-proma. Nicméně řada z posluchačů se na aplikaci ptala, takže tipuji, že některé z přísedících to oslovilo. A já zas dávám odkaz 🙂

 

7 statečných v e-mailovém marketingu – Daniel Nytra

Originální název zněl jinak. Ale já byl moc líný to všechno kopírovat.

Na tuto přednášku jsem se z celého Barcampu těšil nejvíc, protože k tématu mám nejblíže. Dan poradil pár tipů pro e-mailový marketing a udělal recenzi sedmi e-mailových nástrojů:

  1. Activecampaing.com
  2. Smartemailing.cz
  3. Mailchimp.com
  4. Mailerlite.com
  5. Mautic.org
  6. Mautic.com
  7. Mailpoet (plug-in pro WordPress)

Začátečníkům doporučil Mailpoet a MailerLite.

Aktuálně používám MailerLite a kvůli jeho „blbuvzdornosti“ si ho nemohu vynachválit. Veškeré fungování zvládnu i jako totální technická lama, stačí základní angličtina a do tisícovky kontaktů to máte grátis.

Dan sám doporučuje Activecampaing pro ty, kteří to s e-mailovým marketingem myslí vážně.

U e-mail marketingu hraje prim vytvoření vztahu s odběratelem. Za mě byla Danova přednáška tou nejlepší z celého Barcampu.

Pro bližší informace se podívejte na Danovu přednášku zde.

 

Shrnutí Barcampu v Českých Budějovicích

Líbilo se mi.

Přestože jsem kvůli předčasnému odjezdu přišel o after párty, užil jsem si Barcamp maximálně. Organizátoři měli skvělý nápad s minihrou u jmenovek, která trochu pomohla při seznamování. Jen škoda, že můj trollovací tweet nefungoval podle představ.

Od účastníků padl nápad zkusit spolupráci při vyplnění přes Twitter. Bohužel mi to nevyšlo 😀

Jako správnej šprt jsem popsal mraky stran poznámkami. Taky jsem si vyzkoušel zahrát si na komentátora akce přes Twitter. Nestačil jsem se divit, jaký měly tweety na téma Barcamp dosah.

Zpětně mě mrzí, že jsem se nezkusil zakecat s více lidmi. Ale tak není všem dnům konec.

Pokud i vy chcete zakusit atmosféru akce, neváhejte a mrkněte na Facebook Barcampu, ať vám případný další volný termín poblíž vašeho města neunikne. 🙂

Patrik Gajdoš
Ohodnoťte článek!

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..