Někde psali, že pro dosažení mistrovství potřebujete odmakat 10 000 hodin.
Dává to smysl. Nicméně zkuste tohle říct šéfovi nebo klientovi. V lepším případě vás pošlou do háje. V tom horším na pracák.
Proto vám prozradím jednoduchej fígl, jak ten proces urychlit. U psaní.
Co najdete v článku
Přepisujte texty zkušenějších. Slovo od slova
Tento trik doporučuje Maria Veloso ve své knize Webcopy that sells.
Vyberte si texty seniorních copywriterů. A přepište je do prázdného dokumentu.
Každé slovo. Každou větu. Každý odstavec.
Styl. Formátování. Rytmus.
Věnujte tomu každý den. 10 až 30 minut. A začnou se dít věci.
Najednou přestanete tápat, jak textovat webovou stránku. Newslettery, které vám zabraly půl dne, napíšete do hodiny. Křeč při psaní postů na sociální sítě? Nikde.
Z jednoduchého důvodu.
Vcítíte se do kůže textaře a nasajete jeho styl
Zautomatizujete tím psaní různých typů textů. Ucítíte, že řada z nich využívá shodnou formu, kterou přijmete za vlastní.
Přepisujte texty několika copywriterů. Nezůstávejte jen u jednoho. Jak totiž píše Austin Kleon:
„Pokud vás ovlivní jeden člověk, budou vás s ním spojovat. Pokud vás ovlivní 100, budou o vás říkat, že jste originální.“
Když se potřebuji „rozehřát“, obvykle začínám pracovní den desetiminutovkou. Vyberu si něco z mého šuplíku inspirace nebo referencí seniorních copywriterů. A přepisuju. Občas tím zaženu i tvůrčí blok.
Co posouvá nejrychleji vás?
Jde o jeden z mnoha způsobů, jak k textařskému sebevzdělávání přistupovat. Existuje řada dalších.
Co funguje vám? Napište do komentářů. Rád se inspiruju.
- 11 tipů pro introverty, jak na networking a zisk nových kontaktů - 2024-07-04
- Zhodnocení roku 2023 - 2023-12-28
- 5 úrovní seniority lidí při práci. Kam patříte vy? - 2023-05-24
1 komentář u „Nejrychlejší způsob, jak se zlepšit v copywritingu (zn. vyzkoušeno)“