Nejrychlejší způsob, jak se zlepšit v copywritingu (zn. vyzkoušeno)

Někde psali, že pro dosažení mistrovství potřebujete odmakat 10 000 hodin.

Dává to smysl. Nicméně zkuste tohle říct šéfovi nebo klientovi. V lepším případě vás pošlou do háje. V tom horším na pracák.

Proto vám prozradím jednoduchej fígl, jak ten proces urychlit. U psaní.

Přepisujte texty zkušenějších. Slovo od slova

Tento trik doporučuje Maria Veloso ve své knize Webcopy that sells.

Vyberte si texty seniorních copywriterů. A přepište je do prázdného dokumentu.

Každé slovo. Každou větu. Každý odstavec.

Styl. Formátování. Rytmus.

Věnujte tomu každý den. 10 až 30 minut. A začnou se dít věci.

Najednou přestanete tápat, jak textovat webovou stránku. Newslettery, které vám zabraly půl dne, napíšete do hodiny. Křeč při psaní postů na sociální sítě? Nikde.

Z jednoduchého důvodu.

Vcítíte se do kůže textaře a nasajete jeho styl

Zautomatizujete tím psaní různých typů textů. Ucítíte, že řada z nich využívá shodnou formu, kterou přijmete za vlastní.

Přepisujte texty několika copywriterů. Nezůstávejte jen u jednoho. Jak totiž píše Austin Kleon:

„Pokud vás ovlivní jeden člověk, budou vás s ním spojovat. Pokud vás ovlivní 100, budou o vás říkat, že jste originální.“

Když se potřebuji „rozehřát“, obvykle začínám pracovní den desetiminutovkou. Vyberu si něco z mého šuplíku inspirace nebo referencí seniorních copywriterů. A přepisuju. Občas tím zaženu i tvůrčí blok.

Co posouvá nejrychleji vás?

Jde o jeden z mnoha způsobů, jak k textařskému sebevzdělávání přistupovat. Existuje řada dalších.

Co funguje vám? Napište do komentářů. Rád se inspiruju.

Patrik Gajdoš
Ohodnoťte článek!

1 komentář u „Nejrychlejší způsob, jak se zlepšit v copywritingu (zn. vyzkoušeno)“

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..